м. Львів, вул. Повітряна, 1
+38 (063) 200-93-91
+38 (099) 326-01-60
+38 (032) 244-13-17
» » Дизельна електростанція як джерело електропостачання

Дизельна електростанція як джерело електропостачання

Дизель-генератор (дизельна електростанція) - джерело електропостачання, що є установкою, що перетворює механічну енергію обертання коленвала дизельного двигуна внутрішнього згорання в електричну енергію, що виробляється генератором змінного струму (альтернує).

Дизельна електростанція GF20000E/3/AVR 15000W Rucelf

В літературі зазвичай для позначення менш могутніх автономних дизельних джерел електропостачання використовують термін дизель генератор (ДГ), для могутніших - дизельна електростанція (ДЕС). Також використовуються назви дизель генераторна установка (ДГУ) і дизель електрична установка (ДЕУ).

Принцип роботи дизель-генератора

Енергія розширення газів, що утворюються при згоранні запаленого від стиснення палива, в дизельному двигуні внутрішнього згорання перетвориться за допомогою кривошипно-шатунного механізму в механічну енергію обертання коленвала.
Ротор електрогенератора, що приводиться від двигуна, обертаючись, порушує електро-магнітноє поле, що створює індукційний змінний струм в обмотці генератора, який подається на вихід, - споживачеві.

Основні компоненти дизель-генератора

До основних складових частин дизель генератора (дизельній електростанції) відносяться:

  • дизельний двигун з підсистемами його життєзабезпечення(подача палива, повітря, охолоджування);
  • синхронний або асинхронний генератор змінного струму - альтернує;
  • система автоматичного управління, моніторингу і контролю дизель генератора;
  • рама (тент-каркас, кожух, контейнер) на якій кріпиться все устаткування, і яка може виконувати додаткові функції (захист від дії зовнішнього середовища, шумопоглинання і т.д.)

Двигуни, що використовуються в дизель-генераторах

Одні з основних відмінностей двигунів, які пов’язані з їх потужністю і визначають їх використання в дизель генераторах різної продуктивності, стосуються систем охолоджування і подачі повітря. Так за способом охолоджування розрізняють двигуни:

  • повітряного охолоджування (застосовуються в дизель генераторах малої потужності);
  • рідинного охолоджування (вживані рідини - вода, тосол і т.п.)
  • За способом подачі повітря розрізняють двигуни:
  • без турбонаддува;
  • з турбонаддувом (турбокомпресор нагнітає повітря в камеру згорання двигуна, використовуючи привід від вихлопних газів дизеля);
  • з турбонаддувом і проміжним охолоджуванням наддувочного повітря.
перегляди